5 טיפים לתזונה נכונה

ידוע שגלישת גלים כוללת בתוכה היבטים בריאותיים, לכן הפקטור העיקרי בלהיות מוכן לגלישה זה מה אנחנו מכניסים לגוף שלנו.

המושג “אתה מה שאתה אוכל”, מאוד רלוונטי גם בתחום הגלישה. זה פשוט מאוד, אם פנים הגוף “מכובה” אז ככה גם יראו הביצועים שלנו כלפי חוץ כשנגיע לליין אפ.

לצערנו בישראל אין גלים על בסיס יומיומי, אז כשהם סופסוף כאן, כדאי שתתפסו מוכנים.

אז הכנתי לכם רשימה של 5 טיפים קלילים שיעזרו לגוף שלכם לתפקד טוב ולהרגיש טוב כשאתם חותרים לכם בסוואלים מיוחלים!

תדאגו שהגוף שלכם יקבל מספיק נוזלים

טוב אז זה ממש לא סוד שכולנו מפנים את הנוזלים שלנו בתוך החליפה… לרוב גם יותר ממה שהכנסנו באותו היום, לכן רוב הסיכויים שאנחנו מתייבשים כשאנחנו במים.

החיסרון העיקרי בהתייבשות זה שהגוף שלנו מתקשה להעביר O2 (חמצן) לכל התאים בגוף שלנו, ולפני שתשתעממו מהשיעור במדעים, זה בעצם משפיע ישירות על הביצועים הפיזיים שלנו ויותר גרוע מזה מקשה עלינו להחזיק נשימה כשאנחנו מתחת למים.

תשתו 500ml (חצי ליטר – לא הרבה) מים לפני שאתם נכנסים לסשן, ובכללי מומלץ לשתות ליטר מים על כל 30 ק”ג משקל גוף ביום ללא פעילות גופנית.

חלבונים

סופר חשוב להתאוששות של השריר! החדשות הטובות הן שאתם ממש לא חייבים לאכול חצי עוף ישר אחרי הגלישה, בגלל שהגוף שלנו אוגר עודפים של חלבונים לעת הצורך.

מה שכן, תדאגו שארוחת הבוקר שלכם או החטיף שתחטפו לפני הגלישה יהיה על בסיס חלבון כדי שתהיו מוכנים להתאוששות מהירה יותר במהלך היום.

ההמלצה שלי זה ללכת על דברים קלילים ומזינים על מנת לספק את הערכים התזונתיים מבלי להעמיס על מערכת העיכול שלנו.

לדוגמא: כריך אבוקדו עם טונה או ביצה קשה שזה גם קליל, משביע ומזין.

אופציה נוספת זה חטיפים על בסיס שיבולת שועל שהינו דגן המכיל ויטמינים ומינרלים רבים.

משיבולת שועל, הנקראת גם קוואקר ניתן להכין דייסה עם אגוזים, בננות ומייפל על בסיס חלב שקדים או אורז. ניתן גם לרכוש חטיפי אנרגיה על בסיס שיבולת שועל.

הקפידו על תזונה אלקלינית (בסיסית)

גם כאן מדובר על לספק כמה שיותר חמצן לגוף שלכם. יותר O2 “מטייל” לכם בגוף שווה ביצועים פיזיים הרבה יותר יעילים וטובים.

מה זה תזונה אלקלינית? מדובר בצריכה של מזונות בסיסיים נוגדים ומאזנים את מערכת העיכול שלנו ע”י הפחתת חומציות, שמירה על איזון סוכרים בדם, ניקוי רעלים וכתוצאה, עליה ברמת האנרגיה. כשרמת האנרגיה שלנו עולה כך גם הביצועים במים.

אז אני לא אומרת שתשנו את התזונה שלכם ב-180 מעלות ומיד, אבל הנה כמה טיפים:
להתחיל כל בוקר עם כוס מים חמים עם לימון (בלי סוכר).
לאכול יותר פירות ופחות מוצרים שמכילים סוכר מעובד.
והרבה ירקות ירוקים – למתקדמים שבינינו אפשר להכין שייקים מפירות ועלים ירוקים.

תאזנו את החטיפים שלכם

אז אם בעקבות הסעיף הקודם החלטתם לקחת צעד ענק ולהתחיל לאכול בריא, וכל פעם שבא לכם משהו מתוק אתם פשוט אוכלים פרי, אל תשכחו שגם בפרי יש סוכר ודי הרבה.

אז כדי לאזן את הסוכר שאתם מקבלים מאכילת פרי, תשלבו עם זה אגוזי מלך או שקדים.

ולא, אני לא מדברת על פיצוחים שקניתם מאיזו פיצוציה עם שק של מלח, אלא את הבסיסי לא קלוי ולא מומלח.

החלבון שיש באגוזים חובר לסוכר של הפרי במערכת הדם שלכם ומשחרר את הסוכר באיטיות ולאורך זמן ומונע את הרעב למתוק שלפעמים תוקף אותנו.

תפחיתו בצריכה של מוצרי חלב

מוצרי חלב הם לא רעים עבורנו, אבל אין ספק שלגוף שלנו הרבה יותר קשה לעכל אותם.

זה בד”כ מתבטא בסינוסים סתומים וליחה בגרון.

כל מה שעשוי מחלב פרה, מקשה מאוד על הגוף שלנו לפרק אותו, ולא סתם, הרי זה מיועד לחיה שיש לה 3 קיבות! לכן בפעם הבאה שאתם שוקלים לאכול כמה ריבועים של גבינה לפני הגלישה… פשוט אל!

נ.ב. ולסיום, כדי שהסשן שלכם יהיה טוב ופרודוקטיבי, אל תשכחו ליהנות ולכבד את הטבע ואת הסובבים אתכם.

השארת תגובה